هرآنچه باید در مورد روغن کاج بدانید.
نوشته شده توسط : saadat0011

فروش روغن کاج - دکاموند شیمی

روغن کاج (Pine Oil)

خرید روغن درخت کاج یادآور روزهای برفی برای همه ماست. زمانی که دانه های برف روی برگ های سوزنی شکل این درخت می نشیند زیبایی روز برفی را دوچندان می کند. اما درخت کاج فقط برای زیبایی نیست. از تقطیر برگ های سوزنی و خوش عطر این درخت به روغنی می رسیم که آن را روغن کاج نامیده ایم. امروز در مجموعه دکاموند شیمی با شما هستیم تا روغن این درخت خاطره انگیز و زیبا را با هم بررسی کنیم. قطعا این درخت کاربردهای فراوانی جز عکس گرفتن در کنارش دارد! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بعضی از رایج ترین مزایای اسانس روغن کاج عبارتند از:

  • کاهش درد آرتریت
  • درمان برونشیت
  • مبارزه با نشانه های سرماخوردگی
  • درمان سرفه
  • مبارزه با علائم آنفلوانزا
  • کاهش علائم روماتیسمی
  • درمان سینوزیت
  • کاهش خستگی
  • جلوگیری از عفونت
  • کاهش درد
  • تقویت سلامت استخوان ها
  • دارای خواص ضد میکروبی
  • افزایش عملکرد تنفسی
  • کاهش بوی بدن
  • ضد عفونی کننده طبیعی

روش های استفاده و خواص روغن دانه کاج

با توجه به عطر و طعم قوی این دانه روغنی و اسانس کاج و در عین حال خاصیت پاک کنندگی آن، استفاده از این ماده مورد توجه قرار گرفته است.

به همین دلیل، روغن اسانس کاج را می توانید به عنوان یک رایحه در خوشبو کننده های اتاق و یا یک پاک کننده در محلول های مخصوص تمیز کردن ببینید.

شواهد زیادی وجود دارند که ادعا می کنند اسانس کاج می تواند مزایای چشمگیری برای سلامتی داشته باشد. البته بسیاری از این ادعاها فاقد شواهد بالینی هستند.

1. روش های استفاده از روغن دانه کاج

شما می توانید با روش های مختلفی از این روغن خوش عطر استفاده نماید. اما در صورتی که شرایطی خاص پزشکی دارید قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

2. استفاده از دستگاه های بخور سرد

یکی از روش های استفاده این روغن آن است که مقداری از آن را در داخل دستگاه خوشبوکننده هوا یا دستگاه های بخور سرد بریزید و خیلی سریع و بی خطر عطر بی نظیر آن را در محیط حس کنید. تنها کافی است چند قطره از روغن کاج را در مخزن بخور بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید.

3. استنشاق روغن دانه کاج

اگر امکان استفاده از دستگاه های خوشبو کننده هوا را ندارید، می توانید این روغن را استنشاق کنید. کافی است که چند قطره از این روغن را روی یک دستمال بریزید و از بوئیدن آن لذت ببرید.

4. به صورت موضعی استفاده کنید

شما می توانید از این روغن برای ماساژ استفاده کنید و یا اینکه در صورت تمایل آن را روی پوست خود بمالید.

توصیه می شود قبل از استفاده از این روغن بر روی پوست خود آن را با روغن های حامل رقیق کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل را به چند قطره روغن دانه کاج اضافه کرده و سپس از آن استفاده نمایید.

بهتر است قبل از مصرف آن را برای ۲۴ ساعت بر روی پوست خود امتحان کرده و تست کنید که به این روغن حساست نداشته باشید.

5. روغن دانه کاج را به وان حمام خود بیفزایید

استفاده از اسانس ها و عطرهای طبیعی می توانند در حمام یک انتخاب موثر باشند. چند قطره از روغن دانه کاج را به وان آب اضافه کنید و از فضای مطبوع لذت ببرید.

عوارض جانبی روغن کاج

استفاده از روغن کاج می تواند دارای عوارض خاصی نیز باشد و استفاده از آن برای حیوانات اهلی و خانگی و نیز زنان باردار خطرناک است.

علائم وجود حساسیت به این روغن شامل موارد زیر است:

  • قرمزی پوست
  • کهیر
  • خارش پوست
  • تورم پوست
  • لایه برداری پوست یا پوسته پوست شدن

برخی افراد ممکن است به گرده های کاج حساسیت داشته باشند و به هنگام برخورد با درختان کاج دچار عطسه یا بثورات پوستی شوند. از این رو به این گروه از افراد توصیه می شود که از اسانس های کاج استفاده نکنند

افراد مبتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی یا افرادی که پوست‌های حساس دارند نباید از این روغن استفاده کنند
استفاده از روغن درخت کاج ممکن است باعث افزایش فشار خون شده، از این‌رو مصرف آن به کودکان، سالمندان و مبتلایان به این بیماری توصیه نمی‌شود .
روغن کاج درمان خانگی و طبیعی برای انواع عفونت‌های ادراری یا عفونت‌های باکتریایی محسوب می‌شود.
همچنین مالیدن آن بر زخم و جراحت‌های پوستی روند بهبود را تسریع می‌بخشد.
التیام مشکلات تنفسی، سرفه‌های مزمن و کاهش التهابات مثانه از دیگر خواص روغن کاج است.

آشنایی با خواص گیاهان دارویی

خواص روغن گیاهی کاج

روغن گیاهی Pine oil از جمله روغن‌های مفید و تأثیرگذار بر سلامت افراد است كه معمولاً از برگ‌های آن استخراج می‌شود. این روغن مفید در رایحه درمانی برای تخفیف علائم بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود و مخلوط آن با روغن‌هایی مانند عصاره روغنی رزماری، اسطوخودوس، روغن درخت عرعر و... در رایحه درمانی كاربرد دارد.

روغن درخت كاج خاصیت ضدباكتریایی و انرژی‌بخشی داشته و در تخفیف دردهای مزمن نقش دارد. همچنین خاصیت مدر بودن این روغن با سم‌زدایی و تصفیه بدن، از ابتلا به بیماری‌های كبدی پیشگیری می‌كند.

از روغن درخت كاج برای كنترل و كاهش علائم بیماری‌های خطرناك پوستی استفاده می‌شود. بهبود علائمی مانند خارش و قرمزی پوست در بیماران مبتلا به پسوریازیس از جمله خواص استفاده از روغن درخت كاج است. همچنین از این روغن برای تخفیف اگزمای پوستی استفاده می‌شود. متخصصان پوست، استفاده از روغن درخت كاج را در بازسازی لایه‌های آسیب‌دیده پوست، نرمی و درخشندگی آن مؤثر می‌دانند. از اسانس موجود در برگ درخت كاج در ساخت انواع محصولات آرایشی استفاده می‌شود. روغن درخت كاج رایحه‌ای شیرین داشته و در تولید انواع عطر نیز استفاده می‌شود

در گذشته از این روغن برای از بین بردن شپش‌های مو استفاده می‌شد و در حال حاضر نیز توصیه متخصصان ماساژ پوست سر با روغن درخت كاج قبل از حمام به منظور تقویت موها و پیشگیری از ریزش آنها است.

روغن درخت كاج باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن و به دنبال آن انرژی‌بخشی و افزایش سرعت سوخت و ساز كالری‌ها می‌شود.

این روغن به دلیل خاصیت سم‌زدایی و ادرارآوری كه دارد در درمان افراد مبتلا به مسمومیت‌های غذا به‌كار می‌رود.
تخفیف دردهای مزمن از خواص روغن درخت كاج بوده و برای افراد مبتلا به دردهای مفصلی و بیماری‌هایی همچون آرتریت استخوانی و مفصلی مفید محسوب می‌شود.

كاهش استرس و آرامش‌بخشی از دیگر خواص روغن درخت كاج است. استشمام رایحه روغن درخت كاج باعث كاهش اضطراب خستگی و افزایش تمركز می‌شود.

روغن كاج درمان خانگی و طبیعی برای انواع عفونت‌های ادراری یا عفونت‌های باكتریایی محسوب می‌شود. همچنین مالیدن آن بر زخم و جراحت‌های پوستی روند بهبود را تسریع می‌بخشد. التیام مشكلات تنفسی، سرفه‌های مزمن و كاهش التهابات مثانه از دیگر خواص این روغن است.

افراد مبتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های كلیوی یا افرادی كه پوست‌های حساس دارند نباید از این روغن استفاده كنند. استفاده از روغن درخت كاج ممكن است باعث افزایش فشار خون شده، از این‌رو مصرف آن به كودكان، سالمندان و مبتلایان به این بیماری توصیه نمی‌شودروغن كاج درمان خانگی و طبیعی برای انواع عفونت‌های ادراری یا عفونت‌های باكتریایی محسوب می‌شود. همچنین مالیدن آن بر زخم و جراحت‌های پوستی روند بهبود را تسریع می‌بخشد. التیام مشكلات تنفسی، سرفه‌های مزمن و كاهش التهابات مثانه از دیگر خواص این روغن است.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: